Cei ce au acte expirate în perioada în care se aplică starea de alertă nu trebuie să se adreseze autorităților pentru eliberarea unor documente cu un nou termen de valabilitate, ci le pot folosi în continuare pe cele expirate. De fapt, din ce se știe până acum, persoanele ale căror acte personale au expirat nu trebuie să le preschimbe până, cel puțin, spre jumătatea lunii mai.
Baza legala: Lg 55/2002, HG34/2022.
În mod evident, dacă se decide prelungirea stării de alertă, documentele personale expirate se vor putea folosi și după jumătatea lunii mai. Având în vedere situația epidemiologică actuală, sunt șanse mari ca starea de alertă să fie prelungită cel puțin până la jumătatea anului.
Ex de astfel de documente:
-buletin/ card de identitate,
-viză de flotant etc.),
-permisele auto și, în anumite cazuri, autorizațiile de circulație provizorie.
În cazul autorizației de circulație provizorie, valabilitatea documentului se prelungește doar dacă există o poliță de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto valabilă pentru mașina înscrisă în el.